Fundació Obra Mercedaria
L'ordre de la Mercè va ser fundada l'any 1218 a Barcelona per Sant Pere Nolasc amb la finalitat d'alliberar els presos cristians empresonats pels musulmans i la pirateria del mediterrani.Adaptats als nous temps, la missió de l'Ordre és la redempció de les noves formes d'escavitud que condueixen a l'home a la seva anul·lació espiritual o a la seva opressió física.
En aquest sentit, la Fundació Obra Mercedària canalitza tota la seva obra social pels pares mercedaris de la província d'Aragó i la basílica de la Mercè col·labora plenament amb ella.
EN QUINS ÀMBITS TREBALLA LA FUNDACIÓ OBRA MERCEDÀRIA?
- En el món de la delinqüència, procurant acabar amb les seves principals causes (pobresa, problemes familiars, problemes psicològics...); acompanyant els presos a dins les presons (com a capellans, dirigint el voluntariat catòlic, motivant els presos en la reconstrucció de les seves vides...); i també un cop surten del captiveri (llars de reinserció, programes de reeducació, programes de reinsersió laboral...).
- Als barris on la pobresa i la marginació hi son més presents
- A les missions en països en vies de desenvolupament: Moçambique, Guatemala, El Salvador, Veneçuela,… (escoles, menjadors socials, recolzament contra les maras…)
- Lluitant contra el tràfic de persones (programes d'ajut per sortir de la prostitució, llars d'acollida per a dones maltractades i explotades...)
VOLS CONÈIXER MÉS LA FUNDACIÓ OBRA MERCEDÀRIA?
Et convidem a fer un recorregut per la seva pàgina web. Trobaràs tota la informació que necessites.